Saturday 14 June 2014

Cara Mudah Buat Homemade Ice Cream

vergina naples butterscotch popin cookin home made icecream easy resapeas origami homemade cheesecake make home ice cream bethany mota super easy diy barney valentine young kid shuffling white cake mix homemade ice cream homemade cardboard fingerboard ice cream cake howcast ice cream seven spanish angels science experiments the underground excision easy chocolate recipes koolaid ice cream easy microwave recipes
Homemade Ice Cream

Bahan-bahan: 1 Bekas Ice cream (1Liter)

  • 1 Biji Telur (grad A)
  • 1 Tin Susu Pekat Manis
  • 1 1/2 Tin susu Cair
  • 2 sudu Makan Ovalett
  • 1 Sudu teh Esen Vanila

Cara menyediakan:

  1. Satukan kesemua bahan2 tadi...Putar dengan Mixer menggunakan Kelajuan Tinggi ye...Putar selama 20-30minit, hingga adunan benar2 kembang & gebu.. Bahagikan adunan mengikut selera masing2.. saya buat untuk 4perasa:
  2. 1 Bahagian saya campurkan dengan Perasa coklat ( 2 sudu makan serbuk koko & 1 sudu teh Browning sugar) 1 Bahagian saya campurkan dengan perasa peppermint & coklat rice ( peppermint paste) 1 Bahagian saya campurkan dengan Perasa yam (yam paste) 1 Bahagian saya campurkan dengan perasa Strawberry ( Strawberry paste)
  3. sediakan bekas...Tuangkan adunan2 tadi mengikut cita rasa masing2...dah siap!.. Masukkan ke dalam Freezer,simpan utk semalaman...selamat mencuba~
oleh: royzana9

No comments:

Post a Comment