Tuesday 11 October 2011

AKU DISERANG CARPAL TUNNEL SYNDROMS DAN AKAN DIBEDAH?









Pertama sekali, aku ucapkan terima kasih atas sokongan padu u all, join segmen ptama aku tu, datang bkunjung ke sini pagi, petang, siang, tengah mlm.  tak lupa jugak yg mjadi follower blog aku yg sedang2 saja ni..eh apahal aku punya ucapan dah mcm wakil rakyat, ok apapun terima kasih banyak2 cutie mutie ^_^



baca dah tajuk entri aku harini..matahari dah nak tbenam kau baru update entri, apa nk jadi ni?

aku bmonolog sndrian..semenjak cuti sem yg mbuatkan aku beronok-ronok bblogging tanpa henti...aku merasakan mungkin aku boleh diserang carpal tunnel syndorms.  korang tak tahu apa itu cps?






wayar2 kt pgelangan tangan aku dah sengal2
aku pun tak arif nk terangkan scara detail..ringkasnya sindrom ni menyerang kt bhgian pgelangan tangan korang bila korang tlalu lama mggunakan lappy..lagi2 klu tak guna mouse..urat2 kat dlm tu btepek-tepek, bgumpal  dgn cecair ape tah nama dia, lama2 dia bselirat dan menyebabkan rasa sakit yg amat..klimaksnya tangan akan dibedah utk buang benda alah tu..





benda alah tu dah slmt dibuang


aku taip aku yg seram hahaha
mana taknya, lepas sarapan zasss bukak lappy, log in blogger, bw n satu hari ni aku pergi menerjah blog kawan2 kita dlm segmen cik skytech, gila banyak! tu pun aku dah start dari malam tadi..
haa sekarang padanla muka aku..sbg salah seorang pelajar OFFICE MANAGEMENT & TECHNOLOGY
sepatutnya aku jaga tangan aku dpd diserang dgn risiko kesihatan akibat penggunaan komputer..
sekarang ni aku taklah disahkan nk kena bedah, tapi simptom2 mmg ada..
korang pun tak mustahil boleh kena klu tak amalkan cara pggunaan komputer yg betul..
 nasihat saya:  jgn dok hadap lappy lama2 sgt mcm saya, rehat, buat senaman ringan 
kt tangan dan guna mouse..
ok, jumpa lagi..sayang awk semua. :)










No comments:

Post a Comment