Sunday 4 September 2011

YA ALLAH, DOA MOHON DIBERI KEKUATAN.



Salam





Ya Allah, aku sedar hambamu ini sedang diberikan sedikit ujian dariMu..


namun hambamu ini merasakan dirinya lemah..


aku bermohon agar kau dapat berikan hambamu ini kekuatan dalam hatinya,


kau berikanlah aku petunjuk agar cahayaMu itu meresap


lalu membakar semangatku kembali..


aku mohon agar kesulitan ini dapat dihadapi dengan tenang..


aku tahu air mata ini tidak sepatutnya mengalir tanpa sebab yang kukuh


namun aku pasti kau mengetahui setiap yang berlaku pada zahir dan batin diri hamba-hambamu...








DOA KETIKA BERSEDIH, BERDUKA, DI BERI UJIAN DARIPADA ALLAH





Maksud doa: “Ya Allah! Sesungguhnya aku hamba-Mu, juga anak hamba lelaki-Mu (ayahku) dan anak hamba perempuan-Mu (ibuku). Dahiku berada di tangan-Mu (Engkau bebas mengawal dan menentukan arahnya; kebaikan atau keburukan yang ditujunya). Sudah berlalu pada diriku keputusan-Mu. Sememangnya adil buat diriku (apa jua) ketentuan-Mu.





(Justeru), aku memohon kepada-Mu dengan semua nama yang selayaknya buat-Mu; yang Engkau namakan dengannya diri-Mu, atau yang Engkau turunkannya dalam kitab-Mu, atau yang Engkau ajarkannya kepada salah seorang daripada makhluk-Mu (Nabi Muhammad SAW) atau yang Engkau (sengaja) sembunyikan tentangnya di alam ghaib di sisi-Mu..





Supaya Engkau jadikan al-Quran sebagai musim bunga (berasa tenteram dalam) hatiku, cahaya di dadaku, keluar daripada (belenggu) kesedihan, dan penghilang kebimbanganku.”











...........................................................NO NOTE..............................................








No comments:

Post a Comment