Sunday 11 September 2011

cerita GERAK KHAS dan kesannya terhadap CITA-CITA aku..

salam semua...
aku pasti dalam hidup ni semua orang ada cita2 yg ingin dcapai..dan mgkin ada jgk yg kerjaya dia sekarang mnyimpang jauh drpd cita2 asal..
dari kecik2 dulu sampai besar gedabak sekarang, aku sbenarnya ada mcm2 jnis cita2..mula2 ada 1jela cita2 *kononnya. tapi nampaknya cerita Gerak Khas dah bagi kesan bsr thdp cita2 aku tuh..


  1. masa zmn kegemilangan siri Gerak Khas dulu..aku ialah pminat tegar jgklah kan..




aku brangan nk jadi cm inspektor aliza, kehkeh





disebabkan pngaruh cerita tu yg begitu melekat kt hati aku, aku ambik kputusan bcita2 nak jadi polis..



rasa macam gojess gila pose sambil pegang pistol kan?  korang harus tahu aku selalu beli pistol mainan dulu, pastu dlam bilik aku bajet mcm tengah serang hendap pjenayah, cis!

bila dapat je kad hijau msa sk rendah dulu kan ada kena isi cita2, dgn yakinnya aku tulis polis kat pilihan ptama..kdua cikgu ketiga nurse..hehe

tapi lepas naik skolah menengah aku dh jarang dpt tengok Gerak Khas lagi pasal aku dah duduk menetap kt hostel..lama2 aku dh takdak hati nak jadi polis..aku dgn yakinnya tulis kat kad msa sk menengah..aku nak jadi cikgu pulak..pasal aku rasa jadi cikgu bgitu masyuk bila tiba cuti sekolah, nt aku cuti sekali ye dak?hehe takdalah masa tu mcm rasa pengorbanan sorang cikgu tu tak tbalas mdidik ank bangsa..aku trasa tcabar wei, aku pun nak didik ank bangsa kita jugak..

tapi bila dah masuk u ni..aku tukar lagi cita2 aku..*kau tengoklah betapa tak konsistennya kesetiaan aku pd kerjaya polis?haha

ni final destination la kiranya..aku takmo tukar dah..insyaallah..smoga cita2 aku ni tcapai jugak 1 hari nnti..kalau ayat dlm biodata kecik2 dulu dia tulis mcm ni:



''when i grow up i want to be a LECTURER"


doakan sis ye cutie mutie..emmm cita2 korang ape yek? meh la sharing is loving..smile!





No comments:

Post a Comment