Friday 9 September 2011

botak kepala jejaka bila sebut pasal hantaran si gadis!




aku nak pakai tiara la, gedik kan?
salam semua..slmt mlm,tidurlah sygku*tak memasal je..

ok, tadi siang mcm biasa aku mjalankan aktiviti wajib iaitu bw..tup2 rupanya jejaka ini bakal mlangsungkan persandingannya 1 Oktober 2011 ni..wah, seronok, teruja aku! hehehe

borak pasal kahwin apa2 saja pasal kahwin merupakan salah satu topik kegemaran aku..

tapi kan cutie mutie, bila sampai tang hantaran, agknya macam mana reaksi muka jejaka2 ye?  tengok bawah ni:



Nilai Hantaran Kahwin Mengikut Harga Purata Terkini dan Status Pelajaran di Seluruh Semenanjung


UPSR, PMR/SRP : RM1,000-RM3,000


SPM : RM3,000-RM8,000


STPM/DIPLOMA : RM8,000-RM12,000


DEGREE : RM12,000-RM15,000




2ND DEGREE/MASTER : RM15,000-RM20,000


PHD : RM20,000-RM30,000* 30ribu tidak bsamaan dgn 30ringgit!




amacam? ada rasa rambut2 spiky korang berguguran ala gugurnya bunga cinta tak? hehehe
dalam kes sebegini, kedua-dua pihak jejaka dan si gadis perlulah berbincang secara baik, bak kata pakcikmakcik, nak bina masjid bukan nak jual anak..  yang penting ikhlas dan bsedia pikul tanggungjawab dengan amanah..


pssst aku highlight tang 15r-20r sbab aku ambitious utk belajar tahap master,  jadi doakan jari debab berjaya ye..errk, tapi tang ribu riban tu, mungkin kepala suami aku botak semasa hari psandingan?hahaha



No comments:

Post a Comment