Friday 5 August 2011

RAMADHAN datang lagi...

Salam..salam ramadhan..lama sudah aku tak mengemas blog..dah bersawang atau mungkin juga ada serangga bernama LIPAS?mungkinkah?
Ramadhan…tiap2 tahun kita menyambutnya..bila lagi 2-3 hari nak tiba puasa, bibir mula mengeluh itu, ini, etc whateverlah..aku salah seorang yang menyambutnya..rasa bsyukur juga sebab masih dapat menyambut bulan paling mulia ini..ahhh..kenapa struktur ayat aku skema permarkahan sangat?lantak sudah..
Kadang2 aku tfikir juga..aku hanya sambut saja..puasa, lepastu muka layu macam tak dapat makan ayam goreng 2tahun...? habis je kelas berpusu-pusu pergi ke bazar, mata melilau-lilau, bibir terkumat-kamit cakap camni, “hmmm nak beli apa ye?” gaya soalan macam rungsing sangat medulla oblongata aku, tapi bila dah beli…hah!berplastik-plastik2..inikah yg dinamakan ramadhan bagi seorang aku? …berfikir sejenak…
Dengar je azan, buka puasa dengan lahapnya..macamlah puasa tu akan menyebabkan aku mati kebuluran keesokan harinya..betul..tanyalah diri sendiri..sejujurnya, aku masih belum dapat merasai kenikmatan sebenar ramadhan..lalaikah aku dlm menunaikan tanggungjawab yang sebenar-benarnya pada Yang Esa? Jawapan aku ya…manusia sering lalai sepertimana aku..bila sudah tsedar akan berubah tapi tidak lama, kembali pada yang lama..semoga Yang Esa memberi aku ruang dan peluang..maafkan aku…

No comments:

Post a Comment