Thursday 25 August 2011

kenapa SUKAR nak PERCAYA pada seseorang?

salam semua..


tajuk post ni aku highlight bagi mereka2 yg sedang mengalami gangguan hati bkaitan susah bebeno nak percaya kat org.. *korang perlu tahu aku juga tgolong ok,  crop



gambar ni cam takdak kena mengena kan*
kenapa aku rasa aku sangat sukar nak percaya pada org?


1.  Tanya diri sendiri korang rasa mudah.com ke nak pcaya pada org lain..aku bpegang pada kata2 ni*nak pinjam pon boleh
"makin lama kita kenal seseorang, makin banyak sifat2 dia yg kita korek, makin kdg2  kita tak faham siapa dia sebenarnya"  kita tak tahu luaran org tu nampak macam sempurna, tapi hakikatnya..?
*maaf jgn main korek2 idung di siang hari ramadhan!ayat apakah?


2.  bila kau tahu ada org yg pcayakan kau, kau jgn sia2 kan peluang golden tu! serius, sekali kau hilangkan kepercayaan tu, sampai bila2 pun kau mungkin akan menyesal tahu? kalau pun diberi peluang keberapaberapa, kau tetap tak dapat dipercayai lagi kalau ada pun, hanya lah 30 % mungkin, wahaha


3.  kesangsian adalah suatu perasaan blablabla*aku tau korang faham
bila nak percaya je, muncu la syaitan kesangsian ni,  mula la otak fikir yang bukan2..orang selalu cakap,
"think positive" .  ok, fine mata ke atas tangan di dada, mula2 haruslah fikir yg baik2 je tapi beb, kalau dah org yg kita mula nak pcaya tu, yg kita sepenuh kepercayaan tu buat perkara yang agak dajal pada kita, menkencing korang*yek,aku rasa jijik ayat ni
 korang rasa boleh positive thinking lagi ke?


4.  sabar.sabar.sabar.  samaada kau:
orang yang ingin mempercayai seseorang
orang yang ingin dipercayai seseorang
orang yang sedang dipercayai seseorang
waima
orang yang telah dimusnahkan  kepercayaan oleh seseorang
korang haruslah bsabar tahu,,beri peluang untuk dia fikir balik kealpaan dia..
dugaan kat dunia ni mmg banyak, tapi Tuhan selalu ada utk org yg bsabar..
smoga semua dapat faedah..chill ya?


p/s:errrkk aku rasa otak aku kureng sikit hari ni rasa tak enak badan la..
*susah betul kalau tong perot kosong...


No comments:

Post a Comment