Friday 19 August 2011

mana lagi seronok..FOLLOWER ramai ke KOMEN banyak?

salam u alls..btemu lagi di blog usang saya..hukhuk..
korang blogger baru macam sis?ada terdetik, tertaip atau termerungut macam ni tak?
     "ala, saya ni newbie je dalam dunia blogging ni, follower pun tak ramai'
dah adun2 dgn tepung jagung lebih kurang camtu lah statement nye..korang rasa down gila ke kalau follower tak beribu-riban macam otai2 lain?  atau korang rasa happy forever after kalau ada rakan blogger lain yg mberi komen? haaha jawab jgn tak jawab..
orait, in my opinion*cis! dua2 tu pun penting,,kalau tak ada follower tak ada la pengkomen betul tak?
tapi aku lebih prefer rakan2 bagi komen, mcm ada rasa semangat di situ, hehehe..kan?
memanglah agak terguris tercalar balar robek sentap hati bila tengok blogger2 lain ada ribu-reben riban follower, tapi cuba kita fikir dari sudut positifnya, bukan semua follower tu sentiasa update blog yg diorang follow, sbb masing2 ada alasan sendiri..mungkin tak banyak masa dan sebagainya..
aku sgt teruja ye kalau ada org yang komen mana2 entry, hahak walaupun 2-3 patah pkataan tapi nampak kesungguhan rkn blogger nak share pendapat dan mklumat yg diorang ada..aku pun rajin menerjah blog org, tu dah memang keje masa senggang sejak aku teraddict dgn dunia blogging ni..sekarang bila dah ada blog sndiri, ada follower, ada komen, ada traffic, ada blabalabla..eh aku tertaip bala ea..ok crop!


tapi ingat ye rakan2, saudari-saudari setiap komen tu haruslah, wajiblah yg baik2 ok, jgn guna anonymous
pastu ngutuk gila babun, huh! apa pun tak boleh..
ok, happy nice weekend, chill ya!

No comments:

Post a Comment