Saturday 19 February 2011

ya Allah, tak bersyukur kah saya?

salam...selamat malam semua..



alhamdulillah...perut saya dah bagi isyarat pada otak...



tet3...saya KENYANG!



saya sudah kenyang tapi saya ada buat salah..salah besau ke?

saya rasa bersalah, serba salah, serba tak kena..ahh tidak ..hikayat lagi..



entry sis yang awal2 dulu ada cerita pasal menu sis dan roomate yang tak bertukar-tukar..

tang tu saja..hari2 saya makan NASI GORENG KAMPUNG!

ok lepas dah terasa bosan we all tukar NASI GORENG CILI PADI..

pssst..harga masih sama RM3..dan tahap kegunungan masih tinggi..

tapi hari ini, semalam dan lepas2...

sis dan rakan2 dah buat pengumuman sejujurnya bahawasanya kami sudah BOSAN!

perut lapar bernyanyi riang..tapi nak makan sudah tak ada feel..

hari2 tekak ni mengunyah benda yang sama, masuk perut proses2 dan seterusnya tak sampai hati nak taip, huhu..

tapi saya tetap cuba dengan bsungguh-sungguh nak habiskan nasi tu..

pasal saya bayar dengan duit yang ibu saya bagi..

saya tak nak lakukan pembaziran..

saya pun pesan kat roomate saya..tapi apa yang berlaku?



hari ini kami semua dah melakukan pembaziran..

ye, sis rasa bersalah tapi muka dah kelat2 nak teruskan makan..



huh!jelas di sini saya tak bersyukur..

orang lain yang tak ada duit, yang duduk kat Afrika nun, yang terpaksa minta sedekah semata-mata demi sesuap nasi..tapi saya dah membazir sebab tak habiskan nasi goreng cili padi tu,,

waaa..rasa bersalah tapi saya tak boleh tipu diri sendiri, saya ......





ahh..esok nak tukar menu la..

puas dah we all fikir, menu apakah yang berharga RM3?

tapi sesekali apa salahnya tambah 50sen,hik3



susah jugak bila jadi orang yang kuat makan!

No comments:

Post a Comment