Tuesday 22 February 2011

perut saya hebat tak?

salam semua...

selamat pagi, selamat sejahtera..

agenda pagi ni ialah nak hikayat pasal apa saya dah makan malam tadi..

sekaligus saya tertanya-tanya pada diri sendiri..hebat kah perut ku?..cis..apa punya soalan..

let's go................



PAGI

-muka sepeng je sebab lapau gila..pencarian roti tak berhasil pulak..semua tempat habis..hey..siapala tukang beli stok roti ni..bengang betul..hehe jawapannya saya la tu..biasa saya beli sampai 4..tu tak termasuk jajan sampingan yg lain, hebat?

-cari dekat kafe kolej tak berhasil, maka saya teruskan pjalanan dgn beria nya pergi kat kafe kat blok baru..

peh..mata sudah rambang!ada macam2 jenis nugget, burger, kuih..saya beli aPa?

mula2 saya beli roti hotdog 3 eh eh 2keping..saya nampak orang tu baru nak angkat yg baru goreng,

haha saya sanggup tunggu ok semata-mata nak dapat yg panas..

tiba2 ekor mata ternampak nugget ayam pulak..tak payah fikir banyak sangat pagi2. jemm pulak nanti..

saya terus rembat 1 je..

-kawan pulak dah selamat beli kuih..peh, telan air liur!nampak enak lagi...tengah saya tanya harga,,eh dia angkat call pulak..tak payah fikir banyak kan?saya pergi beli donat sambal 2..RM 0.80..

-ops lupa..masa kat kafe kolej tadi saya beli air kotak..wajib tiap2 hari..



TENGAH HARI

-balik je kelas, jalan penuh semangat waja menuju medan bakti..eh salah..menuju kafe kolej yg pagi tadi..

dari jauh mata dah bersinar-sinar dgn glitters pasal apa?

saya dah nampak roti yg 60sen tu...teruja kak limah betul ingatkan coklat..sekali sampai face2face dengan roti tu, alamak jagung pula...ahhh beli saja sementara stok masih ada...nampak air nescafe tin pun saya rembat 1..kat situ ada jual pau yg enak..

telan air liur lagi..tak fikir panjang lagi..terus ambil plastik comel warna oren dan macam biasa, kari ayam dan BBQ jadi pilihan..sedap hingga tak terjilat2 jari beb!

.......(perut saya dah bunyi2 la...sabo jela).....

-semalam hari mengundi, kawan2 yg datang awal dapat roti coklat dengan air kotak laici, waaa

rugi la saya tak dapat pun....



PETANG

-detiknya sudah tiba..pergi pasar malam...ni lagi la godaan dia mengalahkan fasha bersandha ok?

saya beli nasi goreng ayam rempah dengan kuih telinga keling..a.k.a kuih dram..bukan drum!



MALAM

-Alhamdulillah...............................

 pehhhh..dahsyat saya semalam..hebatkah perutku?saya tertanya-tanya lagi...

 what the food? i love food so much ok?



nota tambahan:  malam tu perut penuh air juga, sebab we all 3 org, setiap seorang sumbang RM1..saya sumbang kuih, lagi 2 orang sumbang air..semalam pilih air kelapa(menu wajib) dan jagung...

KEMBONG..........



-malam tadi tiba2 dan tak terduga dapat ujian bertulis agama 10 soalan..

soalan sangat kencang..nak terangkan..mula pukul 10 lebih gitu..berhenti jap ada duty level sambung lagi

dan akhirnya saya berjaya siap pukul 2 pagi!



ok..jumpa lagi ye...

pesanan sis:  SAYANGI PERUT ANDA.....

No comments:

Post a Comment