Friday 12 April 2013

Tutorial Install BlueStacks:Cara mudah guna Android Apps di Laptop


Salam w.b.t 





   Hai hai hai. Ok, straight to the point lah. Pernah tak dengar pasal software BlueStacks? Cuba tengok kiri kanan engkorang, semua orang pakai smartphone betul? Lepastu masing-masing setiap masa sibuk layan smartphone, layan Facebook, Twitter, Instagram, WeChat, main game Pou si gemok blablabla segala bagai apps Android. Tapi engkorang hanya pakai handphone cikai-cikai. Jadi, apakah kaitan situasi dekat atas dengan software BlueStacks? Apa itu BlueStacks? Boleh ke orang yang tak ada smartphone boleh ada dan guna semua apps android? Betul ke boleh Instagram , Wechat bagai dengan hanya menggunakan laptop engkorang yang sekarang hanya dibukak untuk buat makcik esaimen? 










Jawapannya sudah tentu BOLEH dengan menggunakan BlueStacks. Secara ringkasnya BlueStacks ialah software yang membolehkan kita dengan super duper mudah menggunakan apps Android hanya dengan menggunakan laptop. Tak kisahlah social networking ke, game ke semua jenis app android semua pun boleh. Paling penting ianya PERCUMA.Tak payah beli smartphone beb. Wee eksaited tak, terkezut tak? Haha. Sebenarnya aku tau pasal BlueStacks pun dari budak kelas. Terima kasih bebanyak ye. 







Tutorial nak download, install dan gunakan BlueStacks di dalam laptop. 




  1. Mari kita download dulu software BlueStacks. Klik dekat sini

  2. Pilihlah engkorang nak download dekat lappy yang mana satu ; window ke, window 8 ke, mac ke.

  3. Tekanlah download dan install macam biasa. Ikut arahan dia mudah je. Jangan risau.

  4. Selesai install, nanti akan terpampanglah gadget Android dekat screen. Yeay, dah berjaya!

  5. Pastikan lepas install, akan ada 2 folder Bluestacks yakni Start Bluestacks & Apps.

  6. Kalau tak berapa faham jugak step dekat atas,  klik dekat sini

  7. Tutorial mudah install dan guna Instagram di laptop . Klik dekat sini

  8. Tutorial mudah install dan guna Wechat di laptop. Klik dekat sini








   Ok, selamat mencoba. Jangan gelojoh, aku tahu engkorang yang tak punya smartphone eksaited seperti aku. Haha. Jangan lupa share dengan kawan-kawan lain. Selamat belajar. Selamat berjaya. Jaga diri. Rajin-rajin datang sini tolong bersihkan sawang blog. Babai :')



























No comments:

Post a Comment