Tuesday 25 January 2011

Kenapa perlu menghargai pasangan kita?


  situasi 1:  " ish, bosan betul la dia ni..mcm2 hal.."



Pernah kah anda terdetik dalam hati ayat sebegini tentang pasangan anda???

    jika ya..cubalh bsabar..dan jgn cepat melatah..

fikirkan dgn positif:




  • kalaulah dia tak ada, mungkin aku tak da tempat nk bkongsi cerita..

  • kenapa aku nak bosan pulak?  bukan ke aku suka dan mmg nk selalu bsama dgn dia?

  • dia boleh bsabar dgn aku, mgapa tidak aku?

  • aku dah lupa pengorbanan dia ke?

  • bukankah kita slg memerlukan satu sama lain, macammana  kalau aku kehilangan dia atas kesilapan aku sendiri?

  • Allah masih memberi peluang dan ruang utk kita bersama, atau aku akan kehilangan dia selama-lamanya tanpa sempat aku mohon maaf padanya?


  Anda yg memilih utk bcinta...

  Anda juga yg memilih utk bsama cinta anda...

  Anda juga yg bkata "aku mcintainya, menyayanginya sepenuh hati"...

  dan kalian juga yg bersetuju utk bsama susah atau senang...



  Setiap apa yg dikurniakan pada kita, mmg kita wajib hargai...termasuklah pasangan anda...



pada pendapat sis...mempunyai pasangan yg sanggup bsama-sama kita susah dan senang bukan mudah..



ada yg baru rasa susah sikit, dah merungut tak tentu pasal..

ada jugak yg mulut kata lain, tapi dalam hati ckp lain..ni kes hipokrit la ni..

tak baik sungguh macam tu..



apa perasaan anda kalau pasangan sendiri tak hargai?

 sedih. kecewa, rasa nk putus kn?

tulah manusia, cepat sangat melatah...



hargailah pasangan anda..anda yg memilih dia, jadi hargailah kehadiran dia dlm hidup anda

sebelum anda kehilangannya...



klau kehilangan buat sementara waktu pon sgt menyeksakan...

bayangkanlah klau anda kehilangan dia selama-lamanya saat anda

sgt perlukan dia waktu itu...



jagalah perasaan dia seperti mana dia mjaga anda

bsabarlah dgn kelebihan yg dia ada, tapi berbanggalah

dgn kekurangan yg pasangan anda miliki...



Sesungguhnya, kekurangan dan kelebihan itulah yg mwarnai hbungan...



....................................................................................................................



   terjiwang pula....hahahahahhaa







 

 



                      

No comments:

Post a Comment